WSZYSTKIE PRODUKTY

Części zamienne

Akcesoria

Moda

Łódki

Produkty DEEPER

Pozostałe

Regulator dwukierunkowy MOSFET

100 PLN

Regulator dwukierunkowy

MODELARSKI DWUKIERUNKOWY REGULATOR OBROTÓW SILNIKA SZCZOTKOWEGO

 

Regulator służy do bezstopniowej, elektronicznej regulacji obrotów silnika szczotkowego klasy 280 - 750. Urządzenie przeznaczone jest głównie do modeli pływających jednak z powodzeniem może zostać wykorzystane do modeli kołowych.

Właściwości:

  • łagodny start i zatrzymanie silnika,
  • sygnalizacja kierunku obrotów silnika,
  • wbudowany filtr przeciwzakłóceniowy,
  • BEC,
  • funkcja fail safe (wyłączenie regulatora po utracie sygnału z nadajnika),
  • jednakowa moc zarówno w przód jak i w tył,

Użytkowanie regulatora

Regulator należy podłączyć zgodnie z instrukcją. Przewód CZERWONY podłączamy pod dodatni biegun akumulatora (+), przewód CZARNY pod biegun ujemny (-). Przewody BIAŁE lub ŻÓŁTE (kolory te mogą się różnić w różnych partiach produkcyjnych) podłączamy pod wyprowadzenia silnika. Kierunek obrotów „do przodu” sygnalizowany jest diodą LED. Jeżeli przy świecącej diodzie silnik obraca się „do tyłu” należy zamienić miejscami przewody przy silniku.

Dioda LED służy również do sygnalizacji stanu pracy regulatora:

  • dioda świeci światłem ciągłym - ustawiony kierunek obrotów "do przodu"
  • dioda miga z częstotliwością 10Hz (10 raz/sek) - brak sygnału z odbiornika

Pierwsze uruchomienie

Wskazanym jest, aby przy każdym silniku zamontowane były kondensatory filtrujące (przeciwzakłóceniowe), które powinny być dolutowane zgodnie ze zdjęciem. Montaż kondensatorów nie jest niezbędny do poprawnego działania regulatora, ale znacząco redukuje zakłócenia elektromagnetyczne mogące ograniczyć zasięg odbiornika.

Dobrą praktyką jest też docieranie szczotek w nowym silniku. Docieranie polega na uruchomieniu silnika bez obciążenia, przy drążku wychylonym 30÷50%, na czas 5÷10 minut.

Choć regulator obrotów posiada wiele zabezpieczeń, zaleca się montaż bezpiecznika na czerwonym przewodzie zasilającym, lub pomiędzy regulatorem a silnikiem (na dowolnym przewodzie). Wartość bezpiecznika powinna być dobrana do klasy silnika (np. dla silnika klasy 550 zaleca się bezpiecznik o wartości 5÷7,5A).

Regulator może współpracować zarówno z akumulatorami żelowymi jak i LiPo(3S).Regulator przystosowany jest do pracy również w katamaranach. Nie ma potrzeby wypinania "czerwonego przewodu" z wtyczki odbiornika !!! Wszystkie produkowane przez nas regulatory posiadają BEC!

Dane techniczne:

  • Napięcie zasilania: 8 - 16V
  • Temperatura pracy: -10 – 85ºC
  • Dopuszczalny prąd: 15A ciągły, 25A chwilowy (do 20 sek.) - zarówno w przód jak i w tył
  • BEC: 5V, 1.5A
  • Waga (wraz z przewodami): ok. 40g
  • Wymiary: 31mm x 64mm x 12mm

 

KONTAKT

os. Gronowe 193

64-111 Gronówko

 

tel. +48 698-967-654

info@mateonahaczyku.pl

PRAWDOPODOBNIE NAJLEPSZE ŁÓDKI ZANĘTOWE

NA SKRÓTY

Konfiguracja

 

Wypożyczalnia

 

Serwis

 

Sklep

 

Polityka prywatności

 

Regulamin sklepu 

GODZINY OTWARCIA

15:00 - 18:00

 

15:00 - 18:00

 

15:00 - 18:00

 

15:00 - 18:00

 

15:00 - 18:00

 

Poniedziałek 

 

Wtorek

 

Środa 

 

Czwartek

 

Piątek